Algebrator نرم افزار فوق العاده ای است که در یادگیری ریاضیات و حل معادلات پیچیده ای که ممکن است بسیاری از دانش آموزان در آن مشکل داشته باشند، بسیار مفید واقع شده است. شما با کمک این نرم افزار قادر خواهید بود معادلات مطرح شده در مبحث های مختلف ریاضیات مانند معادلات، بررسی توابع، ریشه یابی، لگاریتم، ماتریس، توابع مثلثاتی و ... را نوشته و حل نمایید. Algebrator مهارت شما را در حل تمرینات دشوار بالا برده تا قادر باشید سخت ترین مسائل ریاضی را به آسانی حل کنید و اگر از درسی عقب مانده اید یا آن را بخوبی متوجه نشده اید، پاسخ تشریحی تمام سوالات خود را ریز به ریز و مرحله به مرحله از این برنامه دریافت کنید. برای تمام سنین نرمافزار Algebrator برنامهای با روش کار بسیار ساده است که شما را قادر میسازد در هر سن و هر مقطعی که باشید سوالات ریاضی خود را به آسانی حل کنید! و بدون نیاز به ماشینحسابهای گران قیمت و صرف وقت طولانی برای حل مسائل ریاضی، میتوانید در مدت زمانی بسیار کوتاه صورت مساله را در این نرمافزار تعریف و پاسخ را در کسری از ثانیه مشاهده کنید!
پاسخهای کاملا تشریحینرمافزار Algebrator در عین حال که قادر است پاسخ مسائل را در کسری از ثانیه در اختیار شما قرار دهد، بهگونهای طراحی شده است که پاسخ تشریحی بسیار کاملی را از مراحل حل مساله در اختیار شما قرار میدهد. بهاین ترتیب چگونگی حل هیچیک از مسائل برای شما ابهام نخواهد داشت و بهطور کامل میتوانید مساله و روش حل آن را درک کنید.
قابلیت های کلیدی نرم افزار Algebrator: ـ حل انواع مسائل ریاضی در تمام مقاطع تحصیلی ـ حل مسائل با استفاده از روشهای معمول و رایج بینالمللی ـ ارائه پاسخ تشریحی مرحله به مرحله همراه با پشتیبانی از قابلیت راهنمایی و آموزش قوانین، قضایا و پیشنیازهای حل یک مساله ـ رسم انواع نمودار و گرافهای مربوط در کوتاهترین زمان ممکن ـ پشتیبانی از ویرایشگر قدرتمند WYSIWYG برای نوشتن صورت مساله ـ انتشار مساله و روش حل آن در فرمت استاندارد بهصورت یک فایل xhtml قابل مشاهده در تمام مرورگرهای وب ـ پشتیبانی از حل مسائل با تعداد ارقام بالا.
همان گونه که قبلاً آموزش داده اید ؛ دانش آموزان عددد6را به صورت (1 و 5 ) ؛ عدد 7 را به صورت ( 2 و 5 ) ؛ عدد8 را به صورت (3 و 5 )؛ عدد 9 را به صورت ( 4 و 5 ) اموخته اند.
برای اینکه دانش آموزان را برای فرا گرفتن این نوع جمع ها آماده کنید باید قبل از آن تمرینی عملی با دانش آموزان داشته باشید.وآن اینکه دانش آموزان باید یاد بگیرند عدد 5 را که به عنوان مبنا فرا گرفته اند ؛ در ذهن مجرد خود نگهداری کنند .
به دانش آموزان بگویید ،عدد 6 را با انگشتان دست نشان دهند .وقتی نشان دادند به آنها بگویید،بچه ها می خواهیم طور دیگر عمل کنیم وقتی عدد6 را می خواهیم نشان دهیم میتوانیم 5 آن را روی دوشمان (شانه-منظور ذهن مجرد) بگذاریم ،و1 آن را باانگشت نشان دهیم.« این کار را می توانید به صورت مجسم وبا چینه ها عملاً نشان دهید . چینه ی پنج تایی را روی شانه ی خود بگذارید و یک چینه ی دیگر را به طرف آن ببرید» بنابر این وقتی 1 انگشت دست را به طرف شانه می بریم ،یعنی 1 و آن 5 که روی شانه داریم. که همان 6 است.
این تمرین را برای عدد های 7 و8 و 9 نیز انجام دهید. از دانش آموزان بخواهید این کار را چند بار انجام دهند.مثلاً 2 انگشت به طرف شانه ببرند وبگویند 7 . همین طور 3 انگشت به طرف شانه ببرند وبگویند 8 . 4 انگشت به طرف شانه ببرند وبگویند 9
وقتی مطمئن شدید دانش آموزان یاد گرفتند تدریس را آغاز کنید.
به دانش آموزان بگوییدبا یک دست عدد 6 را نشان دهند. دانش آموزان 1 انگشت را به طرف شانه می برند. سپس بگویید با دست دیگرعدد 8 را نشان دهند. دانش آموزان 3 انگشت خود را به طرف شانه می برند. حالا به بچه ها بگویید انگشتان دست خود را انتقال دهند.دانش آموزان 1 و3 را انتقال داده می شود 4
بگویید پس بچه ها 5 تا روی این شانه داریم 5 تا هم روی آن شانه ، می شود 10 (1دسته ی ده تایی) و 4تا هم انگشتان دست که جمعاً می شوند 14
2- تدریس با چوب خط
دانش آموزان عدد 6 را با چوب خط نشان دهند . سپس عدد 8 را نیز با چوب خط نشان دهند .به آنها طوری آموزش دهید که 3 تا چوب خط عدد 8 را کنار1 چوب خط عدد 6 بکشند . حالا دو تا چوب خط کامل دارند که می شود 10(1دسته ی ده تایی) با 4 تاچوب خط دیگر می شود 14
3- تدرس با محور اعداد
دانش آموزان 6 واحد را از نقطه ی صفر روی محور می شمارند وبه عدد 6 که رسیدند،یک کمان می زنند . سپس به دنبال آن 8 واحد می شمارند ، به عدد 14 می رسند ویک کمان دیگر می زنند . عدد 14 پاسخ جمع می باشد
4- رنگ آمیزی با میله های ده تایی
دو میله ی ده تایی روی تخته سیاه می کشیم . از دانش آموزی می خواهیم با گچ رنگی 6 خانه ی میله ی ده تایی را رنگ کند . به دنبال آن 8 خانه با رنگ دیگری رنگ کند. دانش آموز چهار خانه ی میله اول را رنگ کرده وچهار خانه نیز از میله ی دوم رنگ می کند. قسمت های رنگ شده ا میله ی ده تایی و4 یکی می باشد که می شود 14